Paysera – сметки без месечна такса и изгодни плащания към чужбина

Все по-често предприемачите използват Paysera. Какво е най-важното, което трябва да знаем – вижте в тази статия.

Какви са предимствата?

  • Няма месечни такси;
  • Ниски такси за плащания към ЕС, САЩ и Китай – от 0,15 до 7 евро;
  • Безплатни плащания между потребители на Paysera, независимо от коя държава са те;
  • 0 евро за входящи плащания в евро, лева и румънски леи;
  • Бързо плащане – обикновено от 10 секунди до 30 мин., вместо от 1 до 3 дни при традиционните банки;
  • Сметката се открива онлайн, без посещение на банков клон;
  • Вече разполагат с виртуални български IBAN-и за преводи в лева и IBAN-и за преводи в евро;
  • Лесно и бързо може да се открие разплащателна сметка на чужденци, вкл. управители на фирми. При стандартните банки, откриването на сметка на чужденци е трудно, бавно, скъпо и често отказват.

Сметката се открива бързо и лесно. Аз (Христо Петров) си открих Paysera сметката докато лятото си бях с лаптопа на село при леля ми 🙂

Какви са недостатъците?

  • Българските IBAN-и са виртуални – повече информация има по-долу;
  • След откриването на сметката, което става изцяло онлайн, можете да получавате и нареждате плащания. Можете да нареждате плащания до 1350 евро месечно – ограничението е от съображения за сигурност. За премахването на този лимит е нужно да ви направят верификация – обикновено става с разговор по Skype, за да са сигурни, че сте вие 🙂
  • Заради стриктните изисквания свързани със законите срещу пране на пари, изискват повече информация да се въвежда в профила ви. Моля имайте търпение, защото същите неща се изискват и при стандартните банки, с тази разлика, че ако посетите физически клон, някои банкери директно попълват информацията вместо вас;
  • Таксите за теглене от банкомат в България са сравнително високи. Хубаво е да ги разгледате преди да решите да ги ползвате. Вижте таксите тук
  • Когато получите дебитната карта на физическия си адрес, тя не е автоматично активна. Прави се от съображения за сигурност. Необходимо е в 3-месечен срок от нейното издаване, да се активира онлайн от вашия профил;
  • Дебитните карти са в евро. При всяко теглене от банкомат например в лева, се превалутира от евро към лев;
  • Отново от съображения за сигурност, парите които получавате влизат в разплащателна сметка и дебитната карта не е „закачена“ към нея. Ако искате да ги изтеглите, трябва да ги прехвърлите към отделна сметка, която е на самата дебитна карта.

Каква е процедурата?

  • Правите нов профил в сайта им. Първо правите профил на вас като физическо лице. В една от стъпките искат да се изпрати снимка на личната карта – лице и гръб, както и ваша снимка на която държите личната карта. Изисква се потвърждение на имейл адрес и телефонен номер. Идеята е да се уверят, че наистина вие откривате сметката и да няма злоупотреби;
  • Ако искате да правите фирмена сметка, попълвате нейния ЕИК. Получавате втори IBAN, на вашата фирма;
  • В някакъв етап трябваше да се отговарят на допълнителни въпроси, но това е законодателно изискване и няма как да се избегне. Въпросите са същите, каквито биха ви питали ако откривате сметка в традиционна банка.
  • Ако правите фирмена сметка, хубаво е да знаете, че тя трябва да се декларира в БНБ. Системата на Paysera ви напомня да го направите. Обикновено това се прави от вашия счетоводител, защото след това на всеки 3 месеца той трябва да подава към БНБ и справка за движението по вашата Paysera сметка.

 

Онлайн плащания за електронни магазини

  • Предимство на PaySera Checkout е, че плащанията от най-често използваните платежни системи, пристигат по една ваша сметка. Например, плащания с банков предов, дебитни и кредитни карти, плащания чрез QR кодове, Sms, CashU, BankLink и други;
  • Получавате плащанията веднага и не е нужно да минава време. Не е нужно време за да видите парите по сметката си. По този начин вашия онлайн магазин може да работи с по-малко оборотни средства или с едни и същи пари, за „завъртите“ повече покупко-продажби;
  • Имат добра интеграция с около 20 безплатни Plugin-и за повечето от платформите за създаване на сайтове

Какви са особеностите на виртуалните IBAN-и

Всъщност те не са реални сметки с всички опции към тях. Преди да се пуснат българските IBAN-и, захранването на вашата Paysera сметка ставаше като се направи превод към някоя от сметките на Paysera в българска банка, като се посочваше клиентския номер, който започва с EVP. С новите виртуални IBAN-и това не се налага. Те се поддръжат от Пощенска банка.

От това следват три положителни последствия:
1) Преводите на собствени средства между банки стават по-прозрачни и се елиминира възможността от грешка (напр. да се пропусне потребителският код, при което Paysera да не знае как да обработи плащането);

2) Потребителите могат да дават този IBAN на българските си контрагенти, които да им плащат по тарифата за местен превод;

3) Чрез виртуалните БГ IBAN-и могат да се захранват средства и на каса. При това захранване обаче, като получател / титуляр на сметката е необходимо да се посочи Paysera LT.

Повече информация за тях може да получите тук: www.bit.ly/2MY7rGw

Обновен процес на подписване на преводи в системата на Paysera

Във връзка с изисквания на Европейския съюз, по отношение засилване и гарантиране на по-голяма сигурност на потребителите при достъп до платежни услуги, при изпълнението на преводи на стойност по-голяма от 30 EUR се изисква допълнително потвърждение на плащането. Допълнителното потвърждение ще се прилага при стъпката за подписване на преводите и ще се осъществява чрез кратко съобщение (SMS) или чрез мобилното приложение на Paysera.

 

За  да не се изисква допълнително потвърждение при всеки превод към един и същ получател, можете да отбележите същият като „надежден“. За целта е необходимо да поставите отметка в съответното квадратче под полето за получател в процеса на подписване на плащането.
Тази  функционалност е налична при извършването на преводи през онлайн платформата на Paysera. При изпълнението на преводи през мобилното  приложение, същото не е необходимо.

Допълнителна информация

Какви са лимитите за теглене от дебитните карти – равностойността на 600 евро дневно в желана от вас валута. Няма други седмични или месечни лимити, т. е. на седмица се умножава по 7, а ако месецът има 30 дни, се умножава по 30 тази сума.
Лимити на транзакциите – до равностойността на 10 хил. евро на транзакция в желана от вас валута.
Могат да се вземат до 5 дебитни карти на всяка фирма или физическо лице всяка с виртуален IBAN.
Ако организирате събития (семинари, конференции и др.), може да ползвате системата PaySera Tickets.

Откриване на набирателна сметка, необходима за регистрация на фирма

Всичко става онлайн, без посещение на банков клон. Първо се прави регистрация на профила на физическото лице, ако досега не е направен такъв. Изпращат се към администрацията на PaySera България Дружествен договор (за ООД) или Учредителен акт (за ЕООД) + Учредителен протокол (и за двата типа фирми). Откритата набирателна сметка се захранва с уставния капитал. Може да се използват всички описани начини, защото това си е сметка с български виртуален IBAN. Всичко това е без такси. Единствено има такса за издаване на удостоверение за внесения капитал. Ще проиграем процедурата и ще пишем допълнително колко е тя, мисля че е 2 евро. Понякога обаче Търговския регистър не приема този тип набирателни сметки. Изпробвахме го с десетина клиента – при половината стана, при другата половина отказаха.
Ново от м. април – Вече може да се захранва сметката ви и чрез преводи от Epay, например от т. нар. микросметка, да се захранва от банкомати, на които има активна услугата Bpay и в над 2000 каси на EasyPay.
Вече могат да се правят плащания към бюджета (данъци, осигуровки, глоби и т. н.).

Статията е обновена последно през юли 2021 г. с помощта на представител на Paysera Bulgaria, Иван Арнаудов и Свилен Николов. Ако има нови опции, които не сме описали, ще ви бъдем благодарни да ги споделите с нас 🙂

 

Ние сме счетоводна къща с богат опит. Ако имате счетоводно запитване или искате оферта за обслужване, позвънете на тел: 0888551917 (всеки работен ден от 9:00 до 16:30 ч.).

 

За регистрация на фирма: 0887067100 – Ирина.